Jenny.

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now.

Thursday, December 10, 2009

the perfect day.

Tror jag haft den ultimata au pair-dagen. Helt sjukt bra, allt har klaffat; HELA JAKLA DAGEN!

Morgonen var ganska som vanligt; Lunchpackning (uberbra lunchar), pakladning utan gnall, frukost tillsammans (au pairen hade ocksa tid att sitta ned under frullen), tandborstning (ja, vi sjong "tandborste, tandborste har kommer jag..") och sant jox. Ivag till skolorna i tid. Jenny gymmade 1h och promenixade hunden i 30min, underbart vader!
Upphamtning av S. Fika (varldens basta ord btw), arts and crafts och sen promenad i kvarteret. Hon med cykel och jag med hund.
Upphamtning av X. Vi tar skrindan dit, R foljer ocksa med. Stannar till pa lekplatsen pa vagen hem, ingen grat och tandagnisslan bara lek. Kidsen har roligt och vi leker tagen och grejor. R och J har ocksa roligt!! Drar hemat, de sma fikar i skrindan och jag och R har tid att prata runt om allt mojligt.
Hemma fixar vi varm choklad (de tyckte det var kallt ute) och alla 3 myser pa soffan till en film medans au pairen grejar middag. Kottfarssas med rotgronsaker, superduper gott. Vi ater tillsammans vid bordet utan tv. Alla tar undan sin tallrik och jag stadar undan i koket (de leker brottning, alla 3 tillsammans utan att braka). Vi slar pa musik i vardagsrummet och dansar och har kul tillsammans till "Party in the USA", "Fireflies", "Down", "the climb" och "it takes a fool to remain sain".
Vi gar upstairs. Badtime for de sma. R gor homework. De leker i badkaret medans jag far tvatten undan gjord. PJ's aker pa och jag och de sma slar in deras egna Hanukkah-presenter. Helt underbart vilken gladje nar de fatt kopa in grejor till alla i familjen och sen sla in och skriva pa paketen!
Kvallsfika; Flingor med mjolk och chips. Chips, I know, men de at flingor istallet for cake. Vi myser i soffan till barntv och gameboyet. Nar tiden ar inne borstar de gaddarna och vi gar upp till sovrummet och laser bok i sangen. Slacker lampan, S leker med mitt har och X Krmar min arm. Bada tva somnar utan problem efter jag berattat en historia om Tilda.
Jag och R far tid att gora nothing nar de somnat. Varsin laptop pa soffan. Underbart.

Helt sjukt bra dag. Inget grat, nastan inget tjat och bara massa bra saker! Kanske later som en ganska vanlig dag for de allra flesta men for typ Miim och Am+Ju som sett mina kids mindre bra sidor sa ar det verkligen inte en helt vanlig dag. Det ar en stort jakla kors-i-taket dag!! Att det narmar sig jullov gor att dagens tva aktiviteter var installda, vilket gor att vi faktiskt hade tid att typ ata lagad mat tillsammans, leka i parken och sant. Kanner mig som ny, aven om jag fortfarande jobbar och det gatt typ 14h sen jag borjade imorse. Nu ska jag ringa en kompis och hora om deras playdate med 9 kids, kan ju saga att min dag beat deras dag, BIG TIME!

Roligast idag var S till X i badet: "Why do you think God made Devin (en kompis till dem) so he could whistle and not you and me?"

1 comment:

Miim said...

Wow. Jag är fortfarande i chock! Jag tänkte direkt på att du hade chansen att SITTA NER vid frukosten! Låter som en helt underbar dag, jag förstår verkligen att det känns som att alla batterierna blev laddade trots en heldag! Gosh vad härligt :) Btw, läste M's nya aps status på FB, och jag blev påmind om en sån dag som jag inte saknar! Du får läsa meddelandet jag skrev :) Puss&love, hälsa änglarna också! ;)