Jenny.

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now.

Friday, December 25, 2009

Xander: Jamie, do you wanna pet my snake?

Julen ar over. Julafton spenderades i city med hostmom och ungarna. Gick pa en akrobat-show, wintak (eller nat sant) som handlade om vinter och sno. Madison Sq G var proppad. Ganska mysigt. Val hemma stoppades kidsen i sang och vi vuxna varmde pa min hemkokta glogg och myste i soffan. Jag brot av skorstenen av pepparkakshuset for att fa pepparkaka till gloggen. Nej, Stella var inte overlycklig nar hon sag det. Ja, det var typ det forsta hon sag nar hon kom ner i koket imorse!

Xmas day, amerikanernas jul var ganska lugn. Vi gor ju ingen jul med paket och allt, men vi firade en alternativ jul med en annan familj. Ganska mysigt. Tok-mycket mat och efterratter. Nastan som hemma, men bara nastan. Alldeles for mycket pasta for att man ska kunna jamfora med svenskt julbord! Min glogg kom fram aven har, de gillar den (aven om den blev sa stark att hostdad gor "Ivar hostningar"). De sa att svensk glogg nog blir tradition, ganska skoj nar vi pratar judar som inte ens firar jul!

Vi blev pratandes om andra judar och en av deras nara van, som jag verkligen gillar, ar verkligen judisk! De flyttade till en annan stad i somras, for att deras barn inte skulle influeras for mycket av alla katoliker i RVC. Deras barn (5 och 6) ar inte allowed to ga ut pa julafton. De hade en alldeles vanlig middag, gick i sang i tid och sag absolut inget juligt pa tv. De uppfostras att tycka att julen inte existerar. Jag tycker det ar ganska sick. Openmindedness ar ett fint ord tycker jag. Jag respekterar helt klart deras tro, men tycker anda att det ar weird. Det roliga ar att jag och mamman gar valdigt bra ihop, hon ar valdigt smart och jag gillar henne for att hon tanker svenskt. Men inte pa alla hall. Oh well.

Godast ikvall var latt John's potatismos med palsternacka, hur gatt och friskt som helst!
Ackligast ar deras hunds fisar, Mimi, hon fick oss att utrymma vardagsrummet for en stund.
Roligast var nar Xander ville att Jamie skulle rora hans radiostyrda orm. Det lat som om han menade nagot annat.
Trevligast var aunt Linda som kom in fran London (hon akte dit for att plugga for 10 ar sedan och har inte flyttat tillbaka an), valdigt ovanlig amerikan och supertrevlig.
Bast var en av Deb's vanner, som jag gillar valdigt mycket: Nej, min JenJen ska inte gifta sig forran hon ar gammal! Hon har lovat att leva livet forst! Haha, gifter mig inte an pa ett tag ;P

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan mika pa en film. Imorrn ar jag superredo att ga ut. Enough med tid hemma.

3 comments:

Miim said...

Jen, Wintuk är Cirque du Soleil. Har du sett freakin Cirque du Soleil???? Jag är avis, som fan.

Jenny said...

Yes, precis sa hette den. Och du, det ar en show for kids.

Miim said...

Sorry, still avis :)