Jenny.

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now.

Wednesday, December 2, 2009

Crazy Onsdag.

Mina onsdagar ar vanligtvis knappa och idag var inget undantag.
Jag plockar upp S 2.15, vi aker hem och hon har mellis nemas problemas. Kl.3 drar vi till X's skola for att fanga honom nar han kommer ut 3.15. Vi ar hemma 3.35. Han har laxa, ar hungrug och trott. Dalig kombination med att vi har tidspress. Kl.4 ska R befinna sig pa hebrewschool, kl.5 borjar de minstas karate. Vi kor ett race med laxa, karateklader pa och game boy-spelande. Ja, jag maste jaga honom for att fa allt gjort. 3.55 ar alla tre ungar i bilen, X och S redo for karate. R blir droppad och vi andra drar till Mc Donalds for dinner. 4.45 slapar jag ut mina matta och ganska belatna ungar fran Mc och drar vidare till karate. Tack gode gud for att au apairen inte ar aktiv nar de har karate i 45min, det enda jag behover gora ar att sitta dar och titta pa dem. Tro mig, mina ogon ar sjukt tunga mellan 5-5.45. Nar de ar klara springer vi till bilen for att plocka upp R kl.6. Det kanske later enkelt, men att bara rora sig snabbt till bilen med en 4- och 5-aring ar lattare sagt an gjort. Grejor ska slpas, blommor plockas och skrapsar pussas pa. Herre gud. Denna speciella onsdag hade vi en book-fair (typ som bokrea men en kvall for ungarna) pa S skola. So, vi plockar upp R och hans kompis, drar till Mc D igen dar de far ga in sjalva och kopa mat medans jag klar pa ungarna pyjamas (ja, alla ungarna skulle ga pa bok-grejen med pyjamas och nej jag ar inte stolt over att behova kla pa dem pyjamas i bilen utan att de badat ens). Vi droppar grabbarna hemma och aker pa bok-rean som borjar 6.30. Hostmom moter oss dar och vi ar hemma strax fore 8, 8 prick drar jag pa min fotokurs som borjar 8.30. Ja, jag glomde totalt bort bilderna som jag agnat evigheter att fa till (fokus pa low shutterspeed).

Jag tror jag aldrades typ 5 ar ikvall. No joke.

(Nar vi ar pa Mc D fragar X varfor tiden gar sa fort; well nar vi stressar omkring som idag och inte ens har tid att ga pa toa ar det inte konstigt att tiden springer..)

1 comment:

Miim said...

Jen - I know the feeling fast med 1 kid. Jag är damn proud att du överlever i round 2! Det du kan skriva på ditt CV och erfarenheterna du får ut är ginormous, promise. Du gör ett hell of a job och det vet du - fortsätt kämpa! I miss u and love you, xx.